Telefonvonalunk: javítása folyamatban. Kérjük emailt használj addig.

06 1 422 0394

H-P 9-17h

Kosár

Kosarad

A kosarad üres.

 

Az oldal az eredeti HP kellékekre (tintapatron, toner) vonatkozik kizárólag!
Ezen termékek garanciális folyamata az alábbiak szerint alakul:

 

A HP az általa gyártott kellékanyagokra (tintapatronok, nyomtatófejek illetve lézernyomtatók festékkazettái) jótállási kötelezettséget vállal attól függetlenül, hogy azok nem esnek a jogszabályok alapján kötelező jótállás alatt álló termékek körébe. Az alábbiakban tájékoztatást szeretnénk nyújtani a HP kellékanyagok kapcsán érvényes, hibás árukra vonatkozó eljárásról. Jelen eljárás további értesítésig vagy visszavonásig érvényes.
Nem szakember számára sokszor nehezen megítélhető, hogy a végfelhasználó által jelzett hibás működés (pl. nyomtató nem nyomtat, pöttyözve nyomtat, csíkoz) esetén a nyomtató, vagy a kellékanyag okozza-e a hibát. Ezért bármilyen működési rendellenesség esetén a HP szerviz partnereinél szerviz igazolás beszerzése szükséges, amely hivatalosan tanúsítja a hiba forrását, és a garancia meglétét. Ez alapján a megfelelő garanciális eljárás elvégezhető.

1) Résztvevő partnereink:

HP kellékanyagos szervizigazolást jelenleg az alábbi HP szerviz partnerek és megfelelően szerződött alvállalkozóik állíthatnak ki:
  • Albacomp Zrt., 1139 Budapest, Frangepán u. 8-10., (1) 236-7790
  • Albacomp Zrt., 3525 Miskolc, Széchenyi u. 49., (46) 354-266
  • Albacomp Zrt., 8000 Székesfehérvár, Mártírok útja 9., (22) 515-413
  • Alphanet Kft., 1031 Budapest, Monostori u. 34., (1) 242-1830
  • Delta Services Kft., 1033 Budapest, Szentendrei u. 39-53., (1) 437-5200
  • Paranet Rendszerház Kft., 1082 Budapest, Üllői út 82., (1) 210-9174

2) A vizsgálat:

A vizsgálat során az elsődleges feladat eldönteni, hogy a nyomtatási hibát a kellékanyag okozza-e, vagy a nyomtató meghibásodása. Amennyiben a hibát a kellékanyag okozza, úgy a következő lépcső a kellékanyag garanciájának eldöntése. A szerviz igazolást ennek megfelelően kell kitölteni.
A szervizigazolás kiállításához szükség van a vásárlást igazoló számla bemutatására is. A vizsgálat precíz elvégzését pedig segíti, ha nem csak a kellékanyagot, de a nyomtatót is behozzuk a szerviz partnerhez.
A szervizpartnerekhez bevizsgálásra hozott HP kellékanyagokról mindenképpen készülnie kell szervizigazolásnak, függetlenül a vizsgálat eredményétől! Amennyiben a kellékanyag garanciális cseréje nem jogos, úgy ez kerül a szervizigazolásra.

3) HP kellékanyagok garanciális feltételei:

Amennyiben a hibát a kellékanyag okozza, akkor a garancia meglétének eldöntésében az alábbiakat kell figyelembe venni.
3.1 Garanciálisan semmiképpen nem cserélhető az a kellékanyag, amely az alábbi kategóriák bármelyikébe tartozik:
  • kifogyott (üres), vagy soha nem került felhasználásra (tele van, bontatlan csomagolásban).
  • nem HP eredeti kellékanyag (pl. utántöltött).
  • a garanciális ideje lejárt (lásd alább a 3.2-es pontot).
  • sérülése szállítás során vagy nem megfelelő használat eredményeképpen keletkezett, tehát nem gyártási hiba eredménye.
3.2 A garanciális idő megállapítása:
  • Tintapatronok és nyomtatófejek esetén a garancia lejáratának napja a patron vagy fej testére rá van gravírozva.
  • A tintapatronok és nyomtatófejek csomagolásán található dátum (ú.n. "install before" dátum) a kellékanyag üzembe helyezésének javasolt időpontját mutatja. Tintapatronok esetében ez a dátum hat hónappal, nyomtatófejek esetében egy évvel előzi meg a garancia lejártának időpontját. Ennek a dátumnak a lejárata nem jelenti a kellékanyag garanciájának megszűnését, pusztán tájékoztatásul szolgál.
  • Lézernyomtatók festékkazettái esetén a kellékanyag garanciális, amennyiben a tárolás és üzemeltetés körülményei megfeleltek a csomagolásban található terméktájékoztatóban leírtaknak, és a festékkazettában még az eredeti HP festékpor található, valamint a kazetta festéktartalma nem mutatja az "alacsony szint" jelzést.
  • A vásárlás dátuma egyik esetben sem játszik szerepet.
3.3 A nyomtatókhoz csomagolt kellékanyagok garanciája:
A kellékanyagok garanciája szempontjából lényegtelen, hogy a hiba a nyomtatóhoz csomagolt, vagy egy később önállóan megvásárolt kellékanyagnál lép-e fel. A garanciális eljárás és paraméterek mindkét esetben ugyanazok.

4) A szervizigazolás:

A szerviz igazolást két eredeti példányban kell elkészíteni. Egyik példányt a vizsgálatot kérő fél kapja, a másikat az ellenőrizhetőség végett a szerviz partnernek kell megőriznie legalább a kiállítástól számított fél évig. Mindkét példányt alá kell írni, és le kell pecsételni.

5) A hibás kellékanyag cseréje:

Amennyiben a szerviz igazolás tanúsítja, hogy a kellékanyag okozta a hibát és arra garancia vonatkozik, a Felhasználó kérésére a hibás HP kellékanyagot a vásárlás helyén kell ki cserélni, az igazolás ellenében, és a vásárlást igazoló blokk vagy számla bemutatásával. Nyomtatóhoz csomagolt kellékanyagok esetében a nyomtató megvásárlását igazoló blokk vagy számla bemutatása szükséges. Amennyiben a csere nem lehetséges, úgy a forgalmazó köteles a vevő részére visszatéríteni a kellékanyag vételárát.

 

Az oldal másolata a 2010.03.10-i állapotnak.Az eredeti tartalom itt volt elérhető:
http://www.hp.hu/nyomtatok_kepfeldolgozas/kellekanyagok/garancialisproc.htm